Akumulator
Akumulator to jedna z najważniejszych części samochodu. To właśnie on pomaga zasilać różne części samochodu i akcesoria. Baterię należy wymieniać co 3 do 5 lat w zależności od użytkowania i warunków atmosferycznych. Istnieją również inne czynniki, takie jak zużycie innych części, wyciek itp. Akumulator zasila samochód i jest odpowiedzialny za zapłon. Jeśli akumulator jest słaby lub zużyty, samochód nie uruchomi się łatwo. Akumulator musi być w pełni naładowany, aby samochód mógł uruchomić się w pierwszym ogniwie.
Cewka zapłonowa
Cewka zapłonowa pomaga przekształcić energię elektryczną niskiego napięcia w energię elektryczną wysokiego napięcia potrzebną do zapalenia mieszanki paliwowo-powietrznej. Liczba cewek jest różna w różnych typach silników. Niektóre silniki mają pojedynczą cewkę, podczas gdy inne mają wiele w zależności od liczby cylindrów. Bez cewki zapłonowej samochód nie będzie w stanie uzyskać iskry potrzebnej do uruchomienia samochodu. Jeśli cewka zapłonowa nie zostanie wymieniona, gdy jest zużyta, samochód bardzo ucierpi. Wpłynęłoby to na oszczędność paliwa, nastąpiłaby utrata przyspieszenia, a naprawa kosztowałaby dużo. Profesjonalni mechanicy sugerują wymianę na czas, ponieważ znajduje się pod silnikiem i można go usunąć tylko przez demontaż silnika. Dlatego radzimy nie ignorować takiego problemu, jeśli nie chce się ponosić większego kosztu niż regeneracja pomp jednostkowych.
Świece zapłonowe
Ze względu na funkcje, które pełnią świece zapłonowe, ma tendencję do erozji z powodu iskry, która przeskakuje między elektrodami. Powoduje to, że odstęp między elektrodami zwiększa się w czasie i zwiększa się wraz z upływem czasu, aż świeca zapłonowa nie może wypełnić szczeliny. Wpłynie to na samochód na wiele sposobów, np. Wpłynie na przebieg, zmniejszy się moc przyspieszania, silnik będzie przerywał zapłon i zapali się kontrolka check engine. Naprawdę ważne jest, aby sprawdzać świecę zapłonową za każdym razem, gdy samochód jest serwisowany i wymieniany co 2 lata lub za każdym razem, gdy zdecydujesz się na tuning.
Są to różne rodzaje ważnych części układu zapłonowego, które z czasem należy wymieniać, aby zapewnić płynny rozruch.